| Latamy nad Węgrowem | Galeria Alka Dobrzańskiego | Piloci Klubu | Święto 1 PLM | Modelarze|
Efekt niedzielnej wycieczki (7.02.1999) na lotnisko polowe AW Chrcynno koło Nasielska.
Cel wycieczki: konserwacja silnika na dalsze dwa(?) miesiące.
Wózek "MotoGapa". Silnik: BURAN. Skrzydło Stratus R3: w hangarze!
FOTO: Barbara Jelńska
Dlaczego MotoGapa? Uważny obserwator i znawca lotnictwa zauważy podobieństwo do szybowca PW GAPA. I tak jest w istocie. Wózek powstał jako twórcza przeróbka kabiny szybowca. Moto zaś z uwagi na doskonałego BURANA za plecami. Całość lata (niestety, jednoosobowo) nisko i pomału. Maksymalna prędkość w pionowym locie nurkowym (w/g danych konstruktora skrzydła Grzesia Rycaja) nie ma prawa przekroczyć 70 km/h ;-) Mój rekord w locie poziomym to aż 60 km/h.
Na zdjęciach sam autor stron klubowych Jacek Jeliński